Participaciones del usuario Luis Angel Hernandez

27/02/20 06:01
Ha respondido al tema Iberpapel (IBG): seguimiento de la acción
Adjunto el comunicado de la visión de la empresa sobre los resultados y el 2020 El ejercicio 2019 ha destacado por la gran presión en el mercado de la celulosa, que ha supuesto una significativa caída de los precios de la misma, debido en gran medida al elevado stock de pulpa a nivel mundial y fundamentalmente en China, desde finales de 2018 hasta los primeros meses de 2020. Ello, ha influido en la demanda de papel de impresión y escritura en 2019, afectada también por la desaceleración de la economía mundial y el ajuste de inventarios. A pesar de ello, Iberpapel ha conseguido mantener los precios de venta, si bien, ha supuesto una ligera cesión en las unidades físicas vendidas. En el ejercicio que ahora finalizamos la filial papelera del Grupo estuvo parada por una huelga de seis días alternos en los últimos días de junio y primeros de julio, que lógicamente ha repercutido en los resultados del ejercicio. En relación con los costos de producción del papel, significar que los precios de compra de la madera de eucaliptos; principal materia prima, en los últimos años se han incrementado, aunque a final de 2019 el mercado empezó a mostrar señales de normalización. Con todo ello, Iberpapel entendemos que ha defendido razonablemente bien su EBITDA, 37 millones de euros, frente a los 41 millones de 2018, lo que supone una caída del 9%. El resultado neto ha sido de 21,70 millones (2018: 25,21 millones) un 14% menos. Perspectivas 2020 Es un poco pronto para hacer una previsión, por un lado, hay signos de comienzo de recuperación de la demanda de papel, pero todavía no somos capaces de valorar la repercusión de la crisis del coronavirus en la economía mundial y en la del mercado papelero en particular. Los precios de la pulpa de celulosa continúan con una gran presión en los dos primeros meses del 2020. Si bien, se espera que la reducción de la oferta, así como, que no existen en estos momentos puestas en marcha de nuevas capacidades, hace pensar en una mejora del mercado. En 2020, Grupo Iberpapel tal y como informa en el hecho relevante de 7 de febrero, va a iniciar la puesta en marcha de las nuevas instalaciones, dentro del programa de reforma y modernización de su actual planta de celulosa. Además de incrementar la implantación de las mejores tecnologías disponibles (MTD) para el control ambiental en su sector de actividad, se conseguirá un incremento de entre un 15% y un 20% de la capacidad de producción de la planta. Todo ello supondrá una parada técnica en la producción de la fábrica de Hernani por un periodo, aproximado, entre 45 y 52 días, que lógicamente afectará a los resultados del año 2020 del Grupo. 
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27/02/20 04:20
Ha respondido al tema Seguimiento de Vidrala (VID)
Un buen negocio como Vidrala es de los que se ríe de cálculos de PER y los destroza con un crecimiento sostenido. Resultados 2019 aumentan todas las líneas y logran reducir deuda.
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27/02/20 04:12
Ha respondido al tema Seguimiento de Mediaset (TL5)
El Tribunal de Amsterdam ha rechazado hoy las medidas cautelares solicitadas por Vivendi con las que se pretendía bloquear la fusion transfronteriza entre Mediaset y Mediaset España.El tribunal holandés rechazó todas las pretensiones planteadas por Vivendi confirmando la validez del sistema de voto múltiple mediante las SVS conforme al Derecho holandés así como el proyecto de fusión en su conjunto. En consecuencia, el proyecto "MFE-MEDIAFOREUROPE" queda confirmado y continúa.
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27/02/20 03:58
Ha respondido al tema Destripando el Oakmark Global
Coronavirus fears have swept through markets recently as concerns about its potential global impact have rapidly accelerated from “This will be bad for China for a while” to “How many weeks of food should our family have on hand?” In the face of this anxiety, we want to explain how we’re factoring in the possible significance of this virus on the value of your investments.At Oakmark, we buy stocks at substantial discounts to our estimates of their intrinsic value, taking the perspective of being the sole owner of a private business. We estimate these intrinsic values by forecasting future cash flows and discounting them to today. The S&P 500 trades at a 2020 GAAP P/E ratio of around 23-24x today, which, converting earnings to cash flow, means the typical company will generate 4%-5% of its current market cap in 2020 cash. Mathematically, most of the total value of a growing company comes from the aggregate cash it will generate in the years 2023-2050 and beyond.If 2020 cash flows for the entire market dropped all the way to zero, the aggregate value of the market should only fall by 4%-5%. Therefore, we believe the proper question to ask when analyzing the coronavirus (or any emerging macro risk) is “How much will this affect the long-term cash flows of businesses?” I doubt very much that the owner of a thriving family business would accept a dramatically reduced offer for her entire company today versus two months ago simply because of virus fears.While we can’t answer that long-term cash flow question with certainty, we can look back at prior “epidemic” fears to see the impact they had over time. SARS, bird flu, Ebola, and the West Nile virus are all examples of exogenous medical emergencies that the market faced the past two decades. In all cases, world economies adjusted to the threats without seeing significant impacts to long-term cash flows. In all four of those cases, the S&P 500 index exceeded its pre-outbreak high within two months of the initial concerns.But it’s not just epidemics…it’s always something. In Bill Nygren’s third-quarter market commentary of 2016, when he discussed the Oakmark Fund’s 25th anniversary, he cited a litany of frightening events that occurred over that preceding quarter century (including the aforementioned epidemics, Desert Storm, 9/11, the global financial crisis, Brexit, etc.). Despite all of these risks, the S&P 500 increased nine-fold over that time frame (and the Oakmark Fund 19-fold).As with those other nerve-wracking crises (each uniquely different from each other), no one knows how this particular issue will develop. There isn’t enough data today to reach specific conclusions. But you should know that at Oakmark, our framework for dealing with exogenous risks like this is to attempt to determine the impact on business value rather than extrapolate near-term costs in perpetuity.
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26/02/20 15:25
Ha respondido al tema Seguimiento de Boeing (BA)
Interesante informe acerca del futuro de la industria aeronáutica para 2030https://www.oliverwyman.com/content/dam/oliver-wyman/global/en/images/insights/energy/2020/Fleet_and_MRO_forecast_commentary_2020_2030.pdf
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26/02/20 15:02
Ha respondido al tema Walt Disney (DIS)
BURBANK, Calif., February 25, 2020—The Walt Disney Company (NYSE: DIS) Board of Directors announced today that Bob Chapek has been named Chief Executive Officer, The Walt Disney Company, effective immediately. Mr. Chapek most recently served as Chairman of Disney Parks, Experiences and Products.Robert A. Iger assumes the role of Executive Chairman and will direct the Company’s creative endeavors, while leading the Board and providing the full benefit of his experience, leadership and guidance to ensure a smooth and successful transition through the end of his contract on Dec. 31, 2021.“With the successful launch of Disney’s direct-to-consumer businesses and the integration of Twenty-First Century Fox well underway, I believe this is the optimal time to transition to a new CEO,” Mr. Iger said. “I have the utmost confidence in Bob and look forward to working closely with him over the next 22 months as he assumes this new role and delves deeper into Disney’s multifaceted global businesses and operations, while I continue to focus on the Company’s creative endeavors.”Mr. Iger added: “Bob will be the seventh CEO in Disney’s nearly 100-year history, and he has proven himself exceptionally qualified to lead the Company into its next century. Throughout his career, Bob has led with integrity and conviction, always respecting Disney’s rich legacy while at the same time taking smart, innovative risks for the future. His success over the past 27 years reflects his visionary leadership and the strong business growth and stellar results he has consistently achieved in his roles at Parks, Consumer Products and the Studio. Under Bob’s leadership as CEO, our portfolio of great businesses and our amazing and talented people will continue to serve the Company and its shareholders well for years to come.”“I am incredibly honored and humbled to assume the role of CEO of what I truly believe is the greatest company in the world, and to lead our exceptionally talented and dedicated cast members and employees,” Mr. Chapek said. “Bob Iger has built Disney into the most admired and successful media and entertainment company, and I have been lucky to enjoy a front-row seat as a member of his leadership team. I share his commitment to creative excellence, technological innovation and international expansion, and I will continue to embrace these same strategic pillars going forward. Everything we have achieved thus far serves as a solid foundation for further creative storytelling, bold innovation and thoughtful risk-taking.”Susan Arnold, independent Lead Director of the Disney Board, said, “The Board has been actively engaged in succession planning for the past several years, and after consideration of internal and external candidates, we unanimously elected Bob Chapek as the next CEO of The Walt Disney Company. Mr. Chapek has shown outstanding leadership and a proven ability to deliver strong results across a wide array of businesses, and his tremendous understanding of the breadth and depth of the Company and appreciation for the special connection between Disney and its consumers makes him the perfect choice as the next CEO.“Mr. Chapek will also benefit from the guidance of one of the world’s most esteemed and successful business leaders, Bob Iger,” Ms. Arnold continued. “Over the past 15 years as CEO, Mr. Iger has transformed The Walt Disney Company, building on the Company’s history of great storytelling with the acquisitions of Pixar, Marvel, Lucasfilm and Twenty-First Century Fox and increasing the Company’s market capitalization fivefold. Disney has reached unparalleled financial and creative heights thanks to Mr. Iger’s strong leadership and clear strategic vision. We believe Mr. Chapek’s leadership and commitment to this strategy will ensure that the Company continues to create significant value for our shareholders in the years ahead.”In Mr. Chapek’s new role as CEO, he will directly oversee all of the Company’s business segments and corporate functions. Mr. Chapek will report to the Executive Chairman, Mr. Iger, and the Board of Directors. He will be appointed to the Board at a later date. A new head of Disney Parks, Experiences and Products will be named at a future time.Mr. Chapek served as Chairman of Disney Parks, Experiences and Products since the segment’s creation in 2018, and prior to that was Chairman of Walt Disney Parks and Resorts since 2015.As Chairman of Disney Parks, Experiences and Products, Mr. Chapek oversaw the Company’s largest business segment, with operations around the globe and more than 170,000 employees worldwide. The segment includes Disney’s iconic travel and leisure businesses, encompassing six resort destinations in the United States, Europe and Asia, a top-rated cruise line, a popular vacation ownership program, and an award-winning guided family adventure business. Disney’s global consumer products operations include the world’s leading licensing business across toys, apparel, home goods, digital games and apps, the world’s largest children’s print publisher, Disney store locations around the world, and the shopDisney e-commerce platform.During his tenure at the Parks segment, Mr. Chapek oversaw the opening of Disney’s first theme park and resort in mainland China, Shanghai Disney Resort; the addition of numerous guest offerings across Disney’s six resort destinations in the U.S., Europe and Asia, including the creation of the new Star Wars: Galaxy’s Edge lands at Disneyland and Walt Disney World and the addition of Marvel-inspired attractions around the globe; and the expansion of Disney Cruise Line with the announced construction of three new ships.From 2011 to 2015, Mr. Chapek was President of the former Disney Consumer Products segment, where he drove the technology-led transformation of the Company’s consumer products, retail and publishing operations. Prior to that, he served as President of Distribution for The Walt Disney Studios and was responsible for overseeing the Studios’ overall content distribution strategy across multiple platforms including theatrical exhibition, home entertainment, pay TV, digital entertainment and new media. He also served as President of Walt Disney Studios Home Entertainment, where he spearheaded the successful “vault strategy” for the Company’s iconic films and transformed the primary format of home entertainment from DVD to Blu-ray.Before joining Disney in 1993, Mr. Chapek worked in brand management at H.J. Heinz Company and in advertising at J. Walter Thompson.Mr. Chapek earned a B.S. in Microbiology at Indiana University Bloomington and an MBA from Michigan State University.
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26/02/20 14:52
Ha respondido al tema ¡Apostando por Bestinver!
Artículo publicado en Expansión hoy "Tras una primera etapa de indiferencia, ahora hemos pasado a la fase de hipersensibilidad, y que el escenario más probable es una vuelta a la normalidad en los próximos meses". Es la tesis que baraja Bestinver en un comunicado remitido hoy a sus inversores. Para la gestora, este episodio transitará por tres etapas distintas. En una primera fase, los mercados apenas reaccionan a las noticias sobre el virus. De forma abrupta se entra en una segunda fase, como la que atravesamos en este momento, donde el nerviosismo social empieza a contagiar a los mercados, que sufren correcciones violentas. En la tercera fase, no obstante, "el mercado sigue funcionando y las valoraciones vuelven a normalizarse ante el hecho de que el impacto en el corto plazo no es capaz de alterar la dinámica a largo plazo ni de la economía ni de los mercados".   ¿Cómo ha afectado a Bestinver? Las carteras de Bestinver han perdido en torno al 5,5% en los últimos dos días, lo que la sitúa en lo que va de año en una rentabilidad negativa ligeramente superior al 7%, pero a 12 meses en una rentabilidad positiva superior al 4%. ¿Qué compañías pueden verse más afectadas? "En nuestra cartera internacional tenemos exposición a compañías como Booking, cuyo negocio precisamente es la gestión de reservas de hoteles a nivel global, y especialmente en Europa. Los ingresos de Booking se verán afectados sin duda en los próximos meses. Pero la parte positiva de una compañía como Booking es que puede acompasar parte de sus gastos a su nivel de ingresos. Uno de los principales gastos de Booking es el gasto en publicidad, y principalmente en Google. Este gasto en publicidad es muy elástico a los propios ingresos, si la compañía prevé que el gasto en publicidad no le genera ingresos inmediatos, sencillamente deja de gastar en publicidad. Flexibilidad que le confiere una ventaja operativa enorme y una resistencia a los eventos como este", defiende la gestora. Otras compañías que se pueden ver afectadas son las compañías de organización de eventos, como Informa o Relx. "Por fortuna, y debido a la evolución del año anterior, redujimos la posición en estas compañías en un 3% a principios de año. Informa ha pasado de cotizar a 8,5 Libras a 7,5 Libras. El coronavirus tendrá un efecto sin lugar a dudas en las cuentas de Informa. Si bien es cierto que gran parte de los eventos de este año están ya pre-pagados, los ingresos extraordinarios y las caídas de ventas para años venideros impactarán sus resultados. Valga como ejemplo que UBM (compañía adquirida por Informa) vio como sus resultados caían un 8% en el trimestre que sufrimos el SARS". Sostenibilidad a largo plazo "Eventos como el coronavirus, el brexit, y muchos otros, nos enseñan que lo realmente útil no es predecir (correctamente) el futuro. Lo importante es estar preparado, tanto para lo que sabemos que puede pasar como para lo que no sabemos que puede pasar. Solo así podemos generar rentabilidad de manera sostenible a largo plazo", concluyen desde Bestinver. 
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